Vad jag gör
Jag hjälper företag att följa upp sina kontakter och få in mer jobb med hjälp av nyhetsbrev.
Min bakgrund
Som jobb-/karriärredaktör för tidningen Metro utvecklade jag en strategi för att lättare nå in i hjärtat på läsarna och jobbade fram mer än 300 olika artikelidéer för målgruppen.
Innan dess var jag bland annat reporter på Expressen och Aftonbladet, och projektledare och redaktör på kundtidningsföretaget OTW med ansvar för IKEAs tidning Readme (utgiven i 47 länder).
Mitt fokus i mer än 20 år har varit att skapa målgrupps-träffsäkert innehåll som inspirerar, engagerar och motiverar till handling.
Fallenhet
Jag söker mig in i kärnan av idéer, koncept, företag och människor. Jag förtydligar och utvecklar det som är utmärkande och ger mest värde för målgruppen.
Snabbfakta
Född: För drygt 40 år sedan
Uppvuxen: I Trollhättan
Oväntad detalj: Har åkt lågprisflyg i Indien med Dalai Lama ombord. Var inte alls orolig för att störta den gången...
Senaste kurs: Customer Value Optimization Specialist, på DigitalMarketer.com
Favoritböcker: "4 Hour Work Week", "Now, Discover Your Strengths", "If How-To:s Were Enough We Would All Be Skinny, Rich & Happy", "7 Habits of Highly Effective People", "The Desire Map"
Fritiden: Netflix, hänga med idérika vänner, smida planer med min sambo Annika, laga fisksoppa och ta långpromenader med Alex & Sigges podcast i öronen
Livskraft: Frihet. Jag skapar medvetet strukturer för att kunna jobba mycket på distans. Uppdrag och projektutveckling sköter jag via webben och Skype 2-8 månader om året.
Drömmer om: Att hänga en heldag på Necker Island i Västindien med superentreprenören Richard Branson, och tillsammans med honom gå loss ordentligt med galna och storslagna idéer, under extremt prestigelösa och avslappnade former. Gärna med avlägsen skön house i bakgrunden.