TJÄNSTER

Mina tjänster vänder sig till konsulter, föreläsare, författare, entreprenörer och thought leaders som har en aktuell anledning att tydliggöra och expandera sin edge i kommunikationen.

Vanliga sådana anledningar är att en ny bok, föreläsning, workshop, produkt eller tjänst just har lanserats eller kommer att göra det snart. Eller att du nu känner dig redo att boosta dig själv mer som thought leader. 

När du använder mina tjänster blir det lättare att tränga igenom bruset, sticka ut från mängden och dra till dig ett ännu bättre urval av uppdragsgivare, samarbetspartners, nya möjligheter, kunder och klienter.

"Kristian, är du rätt person att hjälpa mig?"

Jag låter dig avgöra det. Här är lite om min bakgrund:

Som ansvarig för jobb- och karriärsidorna på Metro utvecklade jag innehåll för 1,5 miljoner läsare varje vecka i sex års tid. Totalt mer än 300 infallsvinklar på ämnet "karriär, jobb och entreprenörskap" tog jag fram. Sedan dess har jag även utbildat kommunikatörer på IKEA från flera olika länder i konsten att hitta rätt idéer och infallsvinklar. 

Alla år som innehållsutvecklare har gjort mig till specialist på att hitta innehåll som sticker ut från mängden och engagerar en målgrupp. 

Men det räcker inte.

Engagerande infallsvinklar är inte allt om du också vill expandera din business. Innehållet måste gå hand i hand med ditt varumärke och vad du står för – och bana väg för försäljning. Här har jag bland annat anlitats av Media 720 / Brand New Story för att ta fram thought leadership-innehåll åt Bisnode, Europas största leverantör av smart data och analys. 

De senaste åren har jag samtidigt nördat in rejält på konverterande kommunikation. Jag har djupdykt i både de psykologiska och praktiska dimensionerna i content marketing, copywriting, kundanskaffning, customer value optimization ... you name it – allt för att bli träffsäkrare när jag hjälper klienter.


I sex år utvecklade jag innehåll för tidningen Metro och intervjuade mängder av konsulter, författare, experter, föreläsare och entreprenörer – bland annat Robin Sharma, författare till boken "Munken som sålde sin Ferrari"

Ständigt lärande är en av de saker som driver mig.  Här är jag med Ryan Deiss som startade DigitalMarketer, där jag löpande fyller på med nya kunskaper i konsten att skapa "konverterande kommunikation".

FUNDAMENTET: Drivkraftskartan. Fånga uppmärksamheten– varje gång.

För att lyckas i kommunikationen i dagens informationsöverhettade samhälle är det helt nödvändigt att i varje konversation – offline eller online -- kroka in i mottagarens drivkrafter.

Drivkrafterna styr om man klickar på din rubrik, spetsar öronen i konversationen med dig och fortsätter att läsa, lyssna eller titta – eller om man scrollar vidare.

Du måste kroka in i just dina mottagares drivkrafter, annars blir din kommunikation verkningslös.

Under en tre timmar lång, upplevelsebaserad process identifierar vi drivkrafterna hos dem som investerar tid, pengar och energi i det som du säljer, så att du vet exakt vad du ska kroka in i när du har dem på telefonen, skriver till dem och pratar med dem. Processen gör dig samtidigt mycket mer motiverad att bli en skickligare kommunikatör och att lyfta ditt företagande in i nästa fas. 

Drivkraftskartan är resultatet av 3-timmarsprocessen. Där har vi strukturerat upp krokarna tydligt så att du kan ta fram kartan så fort du ska skriva ett blogginlägg eller nyhetsbrev, bli intervjuad eller liknande och vill få uppmärksamhet från just dina mottagare – så att de avbryter vad de håller på med och i stället ge dig sin uppmärksamhet.

Vi jobbar fram kartan i tätt samarbete, och du får hela kartan mejlad till dig när vi är klara så att du alltid har tillgång till den, och dessutom kan utveckla den med tiden.

Drivkraftskartan är så avgörande för framgångsrik kommunikation 2017 att jag tar fram den för ALLA mina klienter – oavsett vad de behöver hjälp med. Drivkraftskartan ger stöd inför säljkonversationer, blogginnehåll, nätverksträffar, presentationer, föredrag eller innehåll till böcker eller videor.

Pris: 7 990 kr + moms

Thought Leader-expansion 1 gång / månad

Det här är en tjänst framtagen för dig som återkommande får föreläsningsuppdrag och spännande möjligheter och samarbeten genom thought leadership.

Föreställ dig nu att du fick ur dig träffsäkra tankar oftare?  Skulle oddsen att få in ännu fler spännande jobb öka?

Självfallet.

Men klarar du det?

Självklart.

När vi hjälps åt går det lätt.  

Allt du behöver göra är boka in mig en gång i månaden, så jobbar vi tillsammans fram slagkraftigt innehåll. Vi hinner med att forma 2-3 idéer, och ägna ca 45 minuter åt att djupdyka i dem. Du svarar sedan själv för själva skrivandet/scriptet (såvida du inte vill ha min hjälp med det också), vilket blir en barnlek när du kan jobba utifrån anteckningarna från vår kreativa session.

Motivationskartan

Under dessa tre timmar går vi till botten med vilken typ av klienter, samarbetspartners och sammanhang som motiverar dig absolut mest – så att din kommunikation, dina samtal  om att expandera det mest enastående i dina tjänster, produkter, idéer och tankar så att du lättare fastnar i huvudet och hjärtat, blir "top of mind" och ett ännu naturligare val för den typen av uppdragsgivare, samarbetspartners, klienter och kunder du vill ha mer av.

1 dag med mig 6 månaders thought leadership-innehåll

För fristående företagare, konsulter, föreläsare, författare och entreprenörer 

Kanske är du konsult, föreläsare, framtidsspanare, författare, coach eller app-utvecklare.

Case-studies med nöjda kunder & klienter – för publicering på bloggen, i nyhetsbrev och i marknadsföringsmaterial

Personliga mini-intervjuer med dig själv och dina medarbetare – för att skapa ett personligare varumärke som ökar "know, like & trust"-faktorn för ditt företag.

Idéer för nyhetsbrevet – för att hålla kontakten med kunder, stimulera mer försäljning och utveckla relationen med personer du vill knyta bättre band med.

Idéer på strategiskt innehåll till bloggen – så att din målgrupp direkt känner sig ”hemma” i vad du skriver om och för fördjupat förtroende för dig, och kommer ditt företag närmare rent känslomässigt

Idéer till ”lead magnets” – idéer på vad kan ge besökare på sajten och till dina kontakter så att fler blir intresserade av nyhetsbrevet.

Producera ”lead magnets” – om du föredrar att fokusera på det du gör bäst.

Sagt av andra

Sagt av andra

Mona Johansson- tidigare redaktionschef på Metro, idag vd på Contentkonsulterna

När man anlitar en extern producent av material är det oerhört viktigt att samarbetet går smidigt och att resultatet ger ett mervärde jämfört med om vi producerat innehållet i huset. Vi gjorde regelbundet utvärderingar och kom fram till att samarbetet var värdefullt, både ur ett journalistiskt och ekonomiskt perspektiv. Kristian är väldigt lätt att jobba med. Den kreativa processen där vi diskuterade förslag och vinklar på artiklar, var stimulerande och smärtfri.

Nästa steg

Är du redo att expandera ditt thought leadership så att du blir ännu mer "top of mind" för spännande uppdrag, klienter och samarbeten? Dra iväg ett mejl till kristian@kristianborglund.se så tar vi det därifrån. Eller om du vill ringa: 0733-342654.

Större organisationer

Små- och mellanstora företag

Soloföretagare